25 اسفند روز شهردار مبارکباد

25 اسفند روز شهردار مبارکباد

تاريخ انتشار: 1398/12/25 08:27 | بازدید: 385

پیشنهاد انتخاب یک روز از سال به نام روز شهردار، در اواخر سال ۸۴ به تأیید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید و سرانجام پس از پشت سرنهادن مراحل اداری و قانونی، به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسید تا با نامگذاری یک روز از سال به نام شهردار، این روز تجلیگاه عملکرد شهرداران و شهرداریها در طول یکسال فعالیتشان باشد و در صورت وجود هرگونه نقص یا کاستی شهرداران در روزی که به نامشان و برای تجلیل از آنها نامگذاری شده است، خود را موظف به پاسخگویی به شهروندان بدانند.

این مهم نشان می‌دهد که نامیدن یک روز از روزهای سال به نام شهردار نشان دهنده اهمیت نقش شهردار در تبیین و تنظیم فرهنگ شهر نشینی، اداره شهر و اجرای پروژه‌های عمرانی و شهرسازی برای توسعه و پیشرفت شهر است.

مهدی باکری اولین شهردار شهید است که به مدت ۹ ماه به عنوان شهردار به شهروندان ارومیه خدمت‌رسانی کرده است و وی پیشاپیش کارگران حتی در جریان آسفالت بعضی از خیابانهای شهر ارومیه مشارکت داشت، بدون آن که کارگران او را بشناسند و بدانند که شهردار است.

جوانمردی و رشادتهای شهید باکری چه در زمان خدمتش در شهرداری ارومیه و چه در جنگ تحمیلی زبانزد بود و در واقع پیشنهاد روز شهادت شهید باکری به عنوان روز شهردار به این دلیل است که او شهرداری خدمتگزار و از خود گذشته بود. بنابراین در حقیقت با انتخاب روز شهادت شهید باکری به عنوان روز شهردار می‌توان این نکته را به همگان به خصوص شهرداران گوشزد کرد که مسئولیت شهرداران تنها نگهداری از شهر و توسعه آن نیست و فرهنگ‌سازی و توسعه فرهنگی شهر نیز یکی از مهمترین وظایف آنها محسوب می‌شود.

 



اطلاعات تماس

اصفهان - نجف آباد - بلوار شهیدمحسن حججی- جنب مجموعه تاریخی فرهنگی هفت برج خارون- سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد
تلفن: 42658053-031 ، 7-42658140-031
فاکس : 42658057-031
ایمیل: najafabad.farhang@gmail.com

آمار بازديد

  • تعداد بازدید امروز:
  • تعداد بازدید دیروز:
  • تعداد بازدید کل: 113145

Fatal error: Cannot redeclare jdate() (previously declared in /home/farhangnaj/public_html/jdf.php:8) in /home/farhangnaj/public_html/jdf.php on line 8